Kancelársky nábytok-nápady do kancelárie

24.06.2011 18:17

Kancelársky nábytok či už pre obchodnú alebo súkromnú oblasť, by mali zjednocovať tri podstatné elementy: vysokú mieru zaťaženia, možnosť kombinovania a presvedčivý vonkajší vzhľad. V súkromnej oblasti človeka, by malo vybavenie kancelárskeho nábytku odpovedať predovšetkým osobným predstavám užívateľa. Väčšinou pri tom zohrávajú dôležitú úlohu faktory ako množstvo odkladacej plochy, úložného priestoru a všeobecná funkčnosť. Malo by sa dbať aj na dostatok svetla vo forme lámp, keďže nedostatok svetla počas dlhšej doby  dokázateľne môže vyvolať poruchy koncentrácie a bolesti hlavy. V prípade že sa kancelária nenachádza vo svetlej miestnosti, alebo je dokonca v suteréne, je dôležité umiestniť okrem hlavného osvetlenia na strope ešte zdroje svetla na písacích stoloch.

 

V obchodnej oblasti má kancelária rozhodujúcu úlohu. Z hľadiska optiky je odzrkadlením firmy a aspoň zdanlivo uzatvárať spätné závery o duchu daného podniku a spôsobe práce vo firme. Preto je obzvlášť dôležité, plánovanie obchodného nábytku dobre premyslieť. Hlavne pri väčších kanceláriách sa ponúkajú takzvané systémy kancelárskeho nábytku. Tieto sú po vzhľadovej stránke jednotné a celková cena je väčšinou nižšia ako pri zostavení zariadenia z jednotlivých kusov. Okrem toho ponúkajú systémy kancelárskeho nábytku veľkú možnosť kombinovania, takže sa môže prispôsobiť predstavám zákazníka. K základnému vybaveniu každej kancelárie by   mali patriť skrinky na dokumenty a police, ako aj zásuvkovú skrinku. V kancelárii je nevyhnutný dostatok úložného miesta na účtovníctvo a všetky druhy dokumentov!

 

Pre väčší komfort spolupracovníkov už medzičasom existujú rôzne kombinácie, ktoré umožňujú integrovať technické prístroje ako počítač či tlačiareň do pracovného miesta, tak aby ušetrili miesto: takzvaný počítačový nábytok. Okrem vlastného pracovného miesta, na ktorom máme štandartne vybavenie ako písací stôl, počítačový stôl, kancelárska stolička alebo kreslo a možností úložného priestoru (napr. skriniek na kolieskach) by sa malo myslieť tak isto na komfort potenciálnych zákazníkov. Tu by sa nemalo zabudnúť na to, že kancelárske priestory začínajú priamo za vstupnými dverami! Oblasť uvítania, nezávisle od veľkosti, by mala v každom prípade ponúkať dostatok komfortu. Okrem presvedčivého vzhľadu vstupného priestoru by mal byť k dispozícii taktiež priestor na čakanie, ktorého vybavenie sa môže líšiť podľa podniku a pracovnej oblasti. Pre prvý dojem neexistuje druhá šanca, to je dôležitý dôvod prečo by mal by vstupný a uvítací priestor starostlivo premyslený.

V každom prípade by sa malo okrem vlastného zariadenia kancelárskeho nábytku brať v úvahu aj kancelárske príslušenstvo. K tomu patria nepatrné, avšak na druhý pohľad nadovšetko praktické komponenty ako napríklad stojan na dáždniky alebo noviny, popolníky pre vonkajšie priestory ako aj veľký stojan na odevy. Ďalej je dôležité vybavenie konferenčnej miestnosti, pokiaľ je k dispozícii. Konferenčná miestnosť hrá vo veľa podnikoch rozhodujúcu úlohu, keďže sa tam odohráva väčšina prezentácií a obchodov. Aby sme potenciálneho zákazníka neodstrašili hneď na začiatku neprimeraným zariadením konferenčnej miestnosti, mali by sme aj tu vopred previesť starostlivé plánovanie. Pravdepodobne najdôležitejšími faktormi je dostatočne veľký konferenčný stôl a pohodlné konferenčné stoličky alebo stoličky používané v prednáškových miestnostiach, V súvislosti s tým by sa malo v prípade potreby premyslieť aj vybavenie oblasti s občerstvením ( pre toto sú vhodné hlavne stojacie a stoly na občerstvenie, vo väčších podnikoch môže svoje miesto nájsť aj jedálenský stôl pre spolupracovníkov.). Táto oblasť by sa mala naplánovať v závislosti od veľkosti podniku. Napriek všetkému nemôže majiteľ kancelárie malou kompaktnou kuchynkou a útulným miestom na prestávky nič pokaziť, keďže môžu významne prispieť k spokojnosti spolupracovníkov.

Faktom je, že zariadenie kancelárskeho nábytku stavia budúcich vedúcich kancelárií pred náročnú úlohu. Priorita by sa mala klásť v každom prípade na primeranú pohodlnosť a funkčnosť, pre poskytnutie optimálneho komfortu ako spolupracovníkom tak aj zákazníkom.