Vhodne zariadená kancelária dokáže spríjemniť našu prácu

03.02.2011 11:20

Mnoho z nás si zariaďuje kanceláriu priamo vo svojich bytoch. Aj k takejto miestnosti však treba pristupovať opatrne a zvážiť všetky možností, ktoré nás napadnú. Ak strávime doma s prácou viac ako niekoľko hodín týždenne, mali by sme si zriadiť samostatnú pracovňu a zariadiť ju kancelárskym nábytkom. Ak si všetko rozumne premyslíme zvolíme správny nábytok , získame vhodný priestor s malými finančnými nákladmi, kde sa nám bude skvelo pracovať, nebudeme tu rušení a večer si môžeme ľahnúť s pokojným svedomím, že sme niečo počas dňa urobili.

Správne zariadená kancelária je totiž investícia, ktorá sa nám v najbližšej dobe vráti. Skôr, ako sa pustíme do samotného zariaďovania je nevyhnutné, aby sme si premysleli, aký priestor si pre kanceláriu vyčleníme. Priestor je v dnešnej dobe luxusom, ale nemali by sme ním až príliš šetriť. Pracovni by sme mali vyhradiť samostatné miesto, aby nás prítomnosť našich najbližších nijakým spôsobom nevyrušovala. Ak náš budú mať členovia rodiny po ruke, budú mať tendenciu zahovárať nás, čo nás môže pri práci rušiť. Ak však máme v byte problém s vyčlenením samostatnej izby kvôli nedostatku priestoru, mali by sme svoj pracovný kútik oddeliť aspoň opticky a stanoviť si pracovnú dobu počas ktorej nechceme byť rušení. Ak máme priestor, kde za nami prichádzajú aj klienti, mali by sme si dať pozor na to, aby nerušili intímny priestor našej domácnosti. Vynikajúcim riešením je mať osobitný vchod, naše návštevy tak nemusia prechádzať celým bytom.

Druhým dôležitým pravidlom je, aby sme si vytvorili príjemné prostredie, ktoré bude pozitívne vplývať na našu prácu. Treba využiť to, že ju zariaďujeme len a len pre seba, teda nik nám nemá právo zasahovať čo tam má byť a čo nie. Zvoliť by sme mali svoje obľúbené farby, vyzdobiť môžeme miestnosť kvetinami, nesmieme zabudnúť ani na dostatok svetla, zaviesť tu môžeme aj klimatizáciu. Jednou vetou malo by to byť prostredie,  v ktorom nás bude naša práca napĺňať a tešiť, alebo čo najmenej otravovať a vytvárať nám negatívne myšlienky. Tretím krokom je výber správnej stoličky a stola. Ak si trošku preštudujeme odbornú literatúru zistíme, že stolička by mala byť predovšetkým ergonomická, mala by mať nastaviteľnú výšku, operadlá na ruky. V žiadnom prípade by sme na tomto kúsku nábytku nemali šetriť. Úplne lacné stoličky sú vhodné len na občasnú prácu, nie na hodinové sedenia pri počítači, či nad výkresmi.

Čo sa týka pracovného stolíka, dôležitú rolu tu hrá predovšetkým jeho samotná plocha. Ak nám celú plochu zaberie počítač a my budeme tráviť kopu času pri hrabaní sa v papieroch nedocielime tým nič dobré, naopak práca bude málo efektívna.  Treba si dôkladne premyslieť, akú veľkú plochu budeme pre našu prácu potrebovať, či využijeme zásuvky a podobne, vďaka tomu si potom môžeme stôl, ktorý nám bude vyhovovať zakúpiť. Aj zorganizovanie priestoru patrí medzi hlavné kritériá. Neporiadok pri práci sa týka mnohých ľudí, no napriek tomu v dobre organizovanom priestore sa pracuje omnoho lepšie ako v priestore, kde vlastne ani nevieme čo a kde to máme. V obchodoch nájdeme množstvo pomocníkov, ktoré nám pomôžu udržať naše veci, ktoré potrebujeme ku každodennej práci v úplnom poriadku. Sú to napríklad zásuvky, poličky, škatule, alebo spony na kilometrové káble od kancelárskej techniky. Ak už máme všetko zariadené podľa našich predstáv a v kancelárii je príjemné prostredie, nachádzame sa na ceste za úspechom. Ale aj k tomu potrebujeme ešte niečo viac, ako je samotné vybavenie v miestnosti.

Do cieľa dorazíme vďaka správnej motivácii, dodržiavania pracovnej doby, či rešpektovania ostatných členov rodiny, ktorí nás budú v našej práci podporovať a nie rušiť a lákať z pracovne .

 

Posuvné dvierka - rozumné riešenie šetrenia priestoru v kancelárii.

Posuvné otváracie dvere dokážu dnes z obyčajného interiéru vykúzliť neobyčajný a dizajnovo zaujímavý priestor, ktorý poteší nejedného z nás. Pritom zabudované stavebné puzdro už pomaly ani nevnímame. Dverové krídlo sa totiž pri zatváraní, či otváraní dvier neotáča, ale zasúva do špeciálnej plechovej kapsy. Vďaka tomu ušetríme v byte, oproti otočným dverám približne 2 m² priestoru. Toto miesto môžeme využiť k umiestneniu iného nábytku, zároveň sa nám tým otvárajú nové architektonické riešenia.

Plechové puzdro, do ktorého zachádza dverové krídlo, zostáva po zabudovaní do stavby uzavreté, až do samotnej montáže dverí. Je tak zaistená jeho maximálna ochrana pred poškodením, alebo zanesením akýchkoľvek nečistôt, ktorých býva na stavbe neúrekom. Pohyb dverí v stavebnom puzdre zaručuje koľajnica, ktorá je umiestnená v hornej časti puzdra. Pohybujú sa po nej pojazdy, na ktorých je dverné krídlo zavesené. Do stavebného puzdra môžu zachádzať všetky typy dverí – dyhované, fóliové, presklené, ako aj celosklenené, jednokrídlové, či dvojkrídlové. Do takéhoto systému je možné zabudovať, ako aj dodatočne, tzv. synchrónny mechanizmus pojazdu. Obidva dverné krídla potom môžeme otvárať či zavierať súčasne. V samotnom základe tvorí stavebné puzdro iba plechová kapsa, horná lišta s koľajnicami atď. .

Pre jednokrídlové dvere existujú jednoduché puzdra, na trhu je aj zostava dvoj stavebných puzdier, kde každé je určené pre jedny jednokrídlové dvere vysúvacie sa oproti sebe. Vybrať si môžeme aj dvojité puzdro, v ktorom sú dvoje jednokrídlové dvere, ktoré môžu uzavierať dva vedľa seba susediace izby. Existuje aj dvojité puzdro, ktoré ukrýva dve dverné krídla, ktoré sa zavierajú jedným smerom paralelne za sebou. Než si vyberieme konkrétny typ stavebného puzdra, mali by sme si ujasniť, do akého druhu priečky budeme chcieť zvolené puzdro zabudovať. Konštrukcia puzdra sa totiž líši v závislosti od toho, či priečku hodláme umiestniť to stenovej, alebo sadrokartónovej priečky. Posuvné dvere majú určitú hmotnosť a teda aj značnú zotrvačnosť pohybu. Aby dvere nenarazili ani pri prudšom zavretí do zárubňovej lišty a ani do čela druhého krídla, o to sa postará brzda pojazdu, ktorá je zakomponovaná k vozíčkom, ktoré posúvajú dvere do steny. Výsledkom je tichý a plynulý dojazd.